Adana FM

Bir haftada daha sağlıklı görünmenin ve hissetmenin 9 yolu

Şişkinlik, dehidrasyon, aşırı sodyum, sağlıksız beslenme, şok diyetler ve detokslar… İnternette gördüğümüz çoğu şey kiloyu korumanın sağlıklı …

Şişkinlik, dehidrasyon, aşırı sodyum, sağlıksız beslenme, şok diyetler ve detokslar… İnternette gördüğümüz çoğu şey kiloyu korumanın sağlıklı veya sürdürülebilir yolları değildir.

Peki sağlıklı kilo vermeye ve sağlıklı bir yaşam tarzına başlamanın en iyi yolu nedir? Diyetisyen Serkan Sıtkı Şahin, bir haftadan kısa bir sürede ve doğru yolda sizin en iyi şekilde hissetmenizi sağlamak için yapmanız gereken ve asla yapmamanız gereken her şeyi açıklıyor…

Bol su için

Su metabolizmamız için temek taştır. Vücudumuzdaki her hücrenin şeklini düzenler. Yeterince su içemezsek, hücrelerimiz adeta buruşmaya başlar. Kilo yönetimine yardımcı olmak için şekerle tatlandırılmış içecekler yerine her zaman suyu seçin. Bir şişe meyveli sodayı, bir bardak soğuk su ile değiştirmek, yaklaşık 240 kalori tasarrufu sağlayacaktır. Bu yüzden susuzluğunuzu “ideal olarak su ile” giderin.

Detokslara dikkat edin

Bir detoks yapmayı planlıyorsanız, bunu yeniden düşünmek isteyebilirsiniz. Sadece su, meyve suyu veya birkaç günden uzun bir süre sıvılaştırılmış başka bir karışım sizi sağlıksız yeme davranışlarına itebilir veya kan şekeri seviyelerinde ani düşmelere neden olabilir, bu da istek ve ruh hali değişimlerine neden olabilir.

Tuzu bırakın

Araştırmalra göre her 10 yetişkinden 9’u çok fazla sodyum tüketiyor. Diyetinizde bulunan çok fazla tuz, sodyumun suyu tutma özelliğinden dolayı şişkinliğe neden olabilir. Bu nedenle tuzu bırakmak, şişkinliği önlemenize yardımcı olabilir.

Yiyecekleri tamamen yasaklamayın

Aşırı yediğiniz şeyleri kısmak ve tüm yiyecek gruplarını yasaklamak arasında bir fark vardır. İçeriklerden (şeker veya gluten gibi) kaçınmaya dayanan diyetler, bu şeyleri vücutta aynı rolü oynayan diğer içeriklerle (bal veya mısır bazlı gıdalar gibi) değiştirmeye yol açabilir. Ve değiştirilen ürünlerde besin maddeleri eksikse, bu durum tehlikeli olabilir.

Bol bol lifli besinler tüketin

Diyetinizi bitki ağırlıklı tutarak lif tüketiminizi artırabilirsiniz. Brokoli, biber ve Brüksel lahanası gibi taze, yüksek lifli sebzeler, bir sonraki öğüne kadar kendinizi tok ve memnun hissetmenize yardımcı olan lif de dahil olmak üzere önemli vitamin ve besin kaynaklarıdır. Bütün, bitki bazlı besinler (meyveler, sebzeler, tam tahıllar, yağlı tohumlar, kurubaklagiller) harikadır. Diyetinize ekstra lif katmanın hızlı bir yolu: Chia veya öğütülmüş keten tohumlarını yemeğinize katın.

Porsiyon boyutlarına dikkat edin

Atıştırmalıklarımızın ve yemeklerin başlangıçtaki porsiyon boyutları son 40 yılda oldukça artış gösterdi ve tabaklar ve bardaklar bile belirgin şekilde büyüdü. Journal of Nutrition’dan elde edilen verilere göre bakkaldaki ürünlere kadar birçok gıdanın porsiyon boyutları ortalama olarak yüzde 138 artış gösterdi. Bu yüzden porsiyon boyutlarına dikkat edin ve dışarıda yemek yiyorsanız, yemeğinizin bir kısmını daha sonra yemek üzere eve götürmeyi düşünün.

Sadece kaloriye odaklanmayın

Kalorilere çok fazla odaklanmak da tehlikeli olabilir, çünkü yanlış ölçüm çok olasıdır. Bu, özellikle restoranlarda yemek yerken geçerlidir. Birçok düşük kalorili ürün, vücuttaki suyu tutan ve şişkin hissetmenize neden olabilecek sodyum ile doludur. Ayrıca, sağlıklı ve sürdürülebilir kilo kaybı için haftada sadece 1 ila 2 kilo vermeniz gerektiğini unutmayın.

Olumlu düşünün

Yemek yeme ve daha iyi hissetme hakkında olumlu düşünmek, sizi yeni bir yaşam tarzına bağlı kalmak konusunda motive edebilir. Yemek yeme şeklinizi değiştirmek açısından (bu bir diyetten çok daha fazlasıdır), hangi gıdaları kesmeye çalıştığınızın aksine ne yiyebileceğinize odaklanın. Keşfetmek ve denemek için birçok harika besin ve tarif var, yeni yiyecekleri sevmeyi öğrenebiliriz.

Bir mucize beklemeyin

Gerçekçi olalım: Bir hafta boyunca doğru beslenmek, onlarca yıl patates kızartması yemenin yarattığı durumu önlemez. Ancak, yüksek tuzlu bir diyetle bağlantılı şişkinlik veya kan şekeri düşmelerine bağlı yorgunluk gibi belirtileri azaltmak için yeterlidir. Bir hafta içinde olabilecek en fazla şey bunlardır ve bunun ötesinde herhangi bir vaat, pazarlama ve abartıdır.

Ancak sağlıklı yaşam tarzını istemek, gelecekteki aylar veya yıllar boyunca sağlıklı beslenmenin temeli için yeterli olabilir. Vücudunuza doğru davranabileceğinizi ve bunu yapmanın sizi iyi hissettirdiğini kendinize kanıtlayabilirseniz, daha sonra devam ettirmeniz daha olası olabilir.

Dyt. Serkan Sıtkı Şahin

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ