Adana FM
Adana FM

DOLAR

32,5389

EURO

34,8465

ALTIN

2.442,32

BIST

9.915,62

Ahmet Güneştekin: Eserlerime 8 yılda 3 kez saldırı yapıldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde geçtiğimiz yıl açılan ve dün saldırıya uğrayan Gavur Mahallesi sergisiyle ilgili açıklama yapan sanatçı Ahmet Güneştekin, son 8 yılda eserlerine üçüncü kez saldırı yapıldığını belirterek, “Sanata yapılan ifade özgürlüğüne yönelik saldırıyı şiddetle kınıyorum” dedi.

Ahmet Güneştekin: Eserlerime 8 yılda 3 kez saldırı yapıldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde geçen yıl açılan sanatçı Ahmet Güneştekin’in ‘Gavur Mahallesi’ sergisinin açık hava bölümünde sanatseverlerle buluşan eserleri, kimliği belirsiz kişi ya da kişilerce saldırıya uğradı. Mermer blokların arasına sıkıştırılarak sergilenen valizleri almak isteyen kişi ya da kişilerce bloklardan bazıları devrildi, bazıları çalındı.

“İZLENEN BASKICI POLİTİKALARLA YAKINDAN İLGİLİDİR”

Konuyla ilgili sosyal medyadan açıklama yapan sanatçı Ahmet Güneştekin, ‘Gavur Mahallesi’ sergisi dahil olmak üzere, son 8 yılda eserlerine üçüncü kez saldırı yapıldığını belirterek, şu ifadelere yer verdi:

* “Sanata yapılan ifade özgürlüğüne yönelik saldırıyı şiddetle kınıyorum. Yakın dönemde özellikle güncel sanat alanında gittikçe artan kısıtlamalarla, sanatsal ifadelere ve onların yayılmasına ilişkin olarak izlenen baskıcı politikalarla yakından ilgilidir.

* 2016’da Biennal’e eş zamanlı olarak Venedik’te yedi ay boyunca sergilenen Kostantiniyye eserim, İstanbul’da sergilenir sergilenmez valiliğin inisiyatifiyle önce muşambayla örtülüp, daha sonra kaldırılmış ve bunun tehditler üzerine alınan bir karar olduğu söylenmişti.

* Üzerine 2021’de Diyarbakır’da açılan Hafıza Odası sergime saldırı gerçekleştirildi ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın talebiyle serginin erken kapatılma kararı verilmişti.

* Hafıza Odası Türkiye’nin dört bir yanından yoğun bir ilgiyle karşılanmış ve o güne kadar en çok ziyaret edilen sergilerinden biri.

* Sanata yapılan bu saldırıların ardından başta sanat camiası olmak üzere sessizliğin ve kınamanın olmamasının da sanat tarihinin hafızasına kaydedileceğini düşünüyorum.” (DHA)

ETİKETLER: